ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Tartalom:

1. Általános tudnivalók
2. Az eladó
3. A szerződés tárgya, termékek és árak
4. Az áruházban történő vásárlás feltételei 
5. Fizetési és szállítási módok
6. Az elállás joga
7. Jótállás (garancia), szavatosság
8. Panaszkezelés
9. Felelősségvállalás
10. Szerzői jogok 
Letölthető dokumentumok

A vásárlási szerződés a Formaa Bt. által üzemeltetett www.dolcevitakonyha.hu online áruházban (a továbbiakban Áruház) történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. Ön megrendelésének leadásával az Áruház vásárlója lesz. Ön a megrendelés elküldésével az Általános Szerződési Feltételeket köteles elfogadni, ezért kérjük, kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben a feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. 

 Az Áruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll!  

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.  

Az Áruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, az Áruház felületein elérhető további információk tartalmazzák. 

A megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat a Formaa Bt. iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.  

A Formaa Bt. semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.  

Megrendelésének elküldésével elfogadja a Formaa Bt.  általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. 

 

1.             ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK 

Az Áruházban Magyarországon forgalomban lévő konyhafelszerelés, tartós élelmiszer, könyv és kiegészítő termékeket kínál eladásra. Az Áruházon keresztül történt elektronikus rendeléssel az alább leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre az Áruház és a rendelést leadó magánszemély vagy cég (továbbiakban vásárló) között. A vásárló a rendelés adatait összesítő „Rendelés megerősítése” oldalon az ÁSZF elfogadásával tudja leadni rendelését.  

Az Áruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a http://www.dolcevitakonyha.hu webcímen. Faxon, e-mailen, levélben, telefonon leadott rendeléseket csak előre egyeztetett esetekben áll módunkban elfogadni.

 

 2.             AZ ELADÓ 

A www.dolcevitakonyha.hu online áruházat (a továbbiakban Áruház) a Formaa Bt. működteti.

A Szolgáltató cégneve: Formaa Vizuális és Kommunikációs Bt.

A Szolgáltató rövidített neve: Formaa Bt.

Székhely: 1093 Budapest, Közraktár u. 20/a 3/8

Telephely és levelezési cím:  1093 Budapest, Lónyay utca 41.

Cégjegyzékszám: 01-06-512952

Bejegyző Bíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, 1996.

Adóigazgatási szám: 29058813-2-43

Szerződés nyelve: Magyar

Ügyfélszolgálat: 1093 Budapest, Közraktár u. 20/a 3/8

Telefonszám: +36-1-210-3952, +36-20-43-88-708

E-mail: info[kukac]dolcevitakonyha.hu

 

3.             A SZERZŐDÉS TÁRGYA, TERMÉKEK ÉS ÁRAK 

A szerződés tárgya az Áruházban található és megvásárolható valamennyi árucikk. A Formaa Bt. Magyarországon és külföldön megjelent termékeket forgalmaz, amelyekért a gyártók a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő garanciát vállalnak. A termékeket eredeti gyári csomagolásban, sértetlenül adjuk fel a címzettnek.

 Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit, képeit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon ismerheti meg a Vásárló. A termékek adatait, leírásait, méreteit, képeit és egyéb jellemzőit legjobb tudomásunk szerint töltjük fel, ezeknek a valóságtól azonban esetenként eltérhetnek, ezért felelősséget nem vállal a Formaa Bt. 

A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett egységár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t is. A termék vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.. Mindenkori szállítási árainkról az 5. pontban talál bővebb információt.

  

4.             AZ ÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS FELTÉTELEI

 4.1.       Regisztráció

 Az Áruházban regisztrált és nem regisztrált vásárlók (a továbbiakban Vásárló) is vásárolhatnak. Amennyiben a Vásárló korábban nem regisztrálta még magát az Áruházban, a rendelés jóváhagyása előtt egy űrlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, míg a regisztrált Vásárlónak be kell lépnie ahhoz, hogy az adatai automatikusan megjelenjenek és a megrendeléskor ne kelljen ismét megadnia.  Az Áruház az űrlapon vagy a regisztráció során megadott adatoknak megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát. Az űrlap kitöltése nem jelent automatikus regisztrációt az Áruházba. Ezeket az adatokat kizárólag a megrendelések pontos teljesítése, illetve szükség esetén a kapcsolatfelvétel érdekében kérjük és tároljuk. A hiányosan, hamisan vagy pontatlanul megadott adatokat nem fogadjuk el, és a rendelést elutasítjuk. Amennyiben a regisztrált adatok nem felelnek meg a valóságnak, vagy ütköznek az Általános Szerződési Feltételek valamely pontjával, a rendelést indokolás nélkül töröljük. A Formaa Bt. fenntartja a jogot, hogy ellenőrizze a regisztrált adatok helyességét.

Bármelyik adatlapot, amelyik egy vagy több hibát tartalmaz, érvénytelennek nyilvánítjuk, és az Áruház semmilyen felelősséget nem vállal a hibás adatokból eredendő téves teljesítésért.

Amennyiben a Vásárló a hibát a rendelés feladásakor észreveszi, de módosítani már nem tudja, természetesen eltekintünk a fentiektől, amennyiben az info[kukac]dolcevitakonyha.hu címen jelzi nekünk észrevételét 1 napon belül.

 4.1.1. Regisztráció megszüntetése 

A Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info[kukac]dolcevitakonyha.hu e-mail címre küldött üzenettel, mely üzenet tartalmazza a regisztrációkor megadott e-mail címet és nevet. Az üzenet megérkezését követően a Formaa Bt. köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. 

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Formaa Bt.-t. 

Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

4.2.       Megrendelés menete

A fő kategóriákon belül kiválasztott termékkategóriákra kattintva áttekintheti a kategória valamennyi termékét a megjelenő képek alapján. Amennyiben részletes információkra kíváncsi, a képre vagy a szövegre kattintva egyaránt eljuthat az egyes termék oldalakra. Az egyes termék oldalakon minden információt megtalálhat a termékről, amelyekkel választását és vásárlását minél inkább szeretnénk megkönnyíteni. A termékoldalon tájékozódhat az egyes termékek méretéről, színéről, anyagáról, súlyáról.

A termékek kosárba helyezése semmilyen kötelezettséget nem jelent sem az Ön, sem a Áruház részéről. Kosárba helyezheti mindazokat a termékeket, amelyekről úgy gondolja, hogy meg fogja vásárolni. A későbbiek során azonban törölhet termékeket (akár az összeset) a kosárból, vagy újabbakat helyezhet bele még a vásárlás véglegesítése előtt. Minimális rendelési érték nincs. 

1/ Kosárba helyezés: A termékek kosárba helyezése semmilyen kötelezettséget nem jelent sem az Ön, sem az Áruház részéről. Kosárba helyezheti mindazokat a termékeket, amelyekről úgy gondolja, hogy meg fogja vásárolni. A későbbiek során azonban törölhet termékeket (akár az összeset) a kosárból, vagy újabbakat helyezhet bele még a vásárlás véglegesítése előtt. Minimális rendelési érték nincs. 

A megrendelés elindításához adja meg a vásárolni kívánt darabszámot (alap beállításként minden termék mellett 1 egység van megjelölve), majd kattintson a „Kosárba” feliratú gombra. Ekkor a képernyő közepén a könnyebb áttekinthetőség érdekében felugrik a kosár tartalmát megjelenítő kis ablak.  Ekkor, ha már befejezte a vásárlást, a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával megkezdheti rendelésének véglegesítését.  Amennyiben pedig még vásárolni szeretne újabb termékeket, a „Vásárlás folytatása” felirattal visszajuthat a kezdőoldalra és újabb termékeket helyezhet kosarába.

2/ A „Kosár tartalma” nézetben még utoljára lehetősége van módosítani az egyes termékekre vonatkozó megvásárolni kívánt darabszámot (ekkor a kosár tartalma alatt található „Bevásárlókosár frissítése” gomb megnyomása szükséges), a tételek ára mellett lévő kis szemetes jel megnyomásával tételeket törölhet a listából, illetve a "Tovább a pénztárhoz" gomb megnyomásával elkezdheti véglegesíteni a megrendelését.

3/ Vásárlói adatok megadása: Már korábban regisztrált felhasználóként email cím és jelszó beírása után jelentkezhet be, új felhasználóként választhatja a "Regisztrálok most" és a "Vásárlás vendégként" opciót is.  A regisztráció előnye, hogy amennyiben a Vásárló legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási / számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti.
Regisztrációnál a *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. Az adatok hibás megadása esetén a rendelés teljesítéséért nem vállalunk felelősséget. 

Regisztráció vagy a vendégként történő vásárlás választása esetén a megjelenő űrlapon a következő adatokat kötelező megadnia ahhoz, hogy a Formaa Bt. a megrendelését teljesítse:

Számlázási információk (Név, cím, email cím, telefonszám), majd a „Tovább” gombra kattintva a  

Szállítási információkat, ha az előző pontban nem választotta a „Szállítás erre a címre” lehetőséget Rendszerünk technikai okokból akkor is kéri a szállítási címet, ha személyesen szeretné átvenni a csomagját, ebben az esetben bármilyen címet beírhat, vagy a számlázási cím megadása után egyszerűen válassza a "szállítás erre a címre" opciót. 

 Átvételi mód kiválasztása: A "Tovább" gomb megnyomása után tudja kiválasztani, hogy milyen módon kívánja a terméket megkapni: futárszolgálat által vagy személyes átvétellel. A kiválasztás után a rendszer automatikusan hozzáadja a rendelések összegéhez a futárköltséget, illetve a személyes átvételnél a 0 forintot.

 Fizetési mód kiválasztása: A következőkben a fizetési módot tudja kiválasztani. Utánvét esetén a rendszer automatikusan hozzáadja a rendelések összegéhez az utánvét díját. 

Rendelés áttekintése: A rendelési feltételek elolvasása és elfogadása szükséges a vásárlás véglegesítéséhez. Ha mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban és már ne szeretne rajtamódosítani, akkor a „Rendelés elküldése” gombra kattintva tudja megrendelését elküldeni a Formaa Bt. részére.  

Az Áruház rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot ad, melyet a vásárló által megadott címre pár percen, de legkésőbb 48 órán belül küldött rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes. Megrendelése pedig biztosan beérkezett, ha a rendelés elküldése után az Áruház felületén automatikusan megjelenik a megrendelésszám. Kérjük, ellenőrizze a levélszemét/spam mappát, mert a különféle levelező rendszerek az automatikus visszaigazolást - rajtunk kívül álló okok miatt - gyakran oda továbbítják.  

Az Áruházban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja a vásárlási szerződést és azt magára nézve kötelező érvényűnek tekinti, valamint tisztában van a rendelés menetével. 

Vásárló vállalja, hogy gondoskodik az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről.  

4.3.       Adatbeviteli hibák javítása

A Vásárlónak a megrendelés bármely szakaszában és a megrendelés Formaa Bt. részére való elküldéséig az Áruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására például a termék törlése a kosárból, a tételek ára mellett lévő kis szemetes jel megnyomásával, lehetősége van módosítani az egyes termékekre vonatkozó megvásárolni kívánt darabszámot (ekkor a kosár tartalma alatt található „Bevásárlókosár frissítése” gomb megnyomása szükséges. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). 

4.4.       Ajánlati kötöttség, visszaigazolás 

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail nem a 48 órán belüli visszaigazolásnak és az ajánlat elfogadásának minősül, kizárólag tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett. Ez az email tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt terméket, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.    

Ha Ön rendelését már elküldte a Formaa Bt. részére és hibát vesz észre az automatikus (első) visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Formaa Bt. felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.  

A megrendelés részletes menetének megtekintéséhez kérjük, kattintson az A rendelés menete" menüpontra. 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10-17 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik az azt követő napon kerül feldolgozásra.

A megrendelések teljesítési ideje átlagosan 3 munkanap, de ez egyedi esetben ettől eltérhet. 

 

 5.             FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI MÓDOK (bővebben a Fizetési módok és Szállítási módok menüpontok alatt) 

 

5.1.       Fizetési módok

1/  Helyszíni fizetés: személyes átvételkor átvételi pontunkon készpénzzel, vagy bankkártyával. Költsége: 0,- Ft 

2/ Online bankkártyás fizetés az OTP Bank fizetőfelületén keresztül. Költsége: 0,- Ft   
Képtalálat a következőre: „otp bankkártyás fizetés”  Az OTP bank vásárlói tájékoztatója a kártyás fizetésről itt érhető el.

3/  Utánvét: Pick Pack ponton való készpénzes vagy bankkártyás fizetés, vagy futárszolgálattal történő szállítás esetén a futárnál készpénzben. Költsége: 250,- Ft 

4/  Előre utalás az Ön bankszámláján keresztül. A csomagot az összeg megérkezésekor indítjuk útjára, személyes átvétel esetén a csomag ez után vehető át. Költsége: az Ön bankja által meghatározott utalási díj.

 5/   Költsége: 0,- Ft   Mi az a PayPal? 

 

5.2.       Szállítási (átvételi) módok: 

1/  Személyes átvétel Budapesten. Az átvétel költségmentes. 

Dolce Vita Kozponti Iroda 1093 Budapest, Lónyay utca 41.

Munkanapokon 10-17 óráig.

Telefonszám: +36-1-210-3952, +36-20-438-8708

2/ Személyes átvétel Pick Pack / GLS Csomagponton. Az átvételi pontra történő kiszállítás díja egységesen bruttó 890,- Ft

3/ Futáros házhozszállítás a GLS Futárszolgálattal. A kiszállítás díja Magyarország területén belül, címenként egységesen bruttó 1.600 Ft, bruttó 25.000 Ft feletti áruérték felett ingyenes. 

A termékek kiszállításának/átvételének pontos dátumát kollégánk rövid időn belül egy későbbi e-mailben részletezi majd. 

Személyes átvételnél kérjük minden esetben várják meg kollégánk visszajelzését (AMI NEM AZONOS A RENDELÉS LEADÁSÁT KÖVETŐ AUTOMATIKUS RENDSZERÜZENETÜNKKEL!), mielőtt útnak indulnak a csomagért!

 

6.             AZ ELÁLLÁS JOGA

 Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).  

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén 

a) a terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.  

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

6.1.       Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

a)      olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Formaa Bt. által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

b)      olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Formaa Bt., vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak; 

c)      romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; 

d)      olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. kozmetikumok).  

Az ilyen termékek visszavétele a Formaa Bt.-től nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

  

6.2.       Elállási jog gyakorlásának a menete 

 Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Formaa Bt. részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló emailhez mellékelt vagy ezen a linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat-mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Formaa Bt. részére.  

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. 

Mindkét esetben a Formaa Bt. emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.  

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Formaa Bt.-nek. 

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Formaa Bt. a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. 

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Formaa Bt. 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. 

A termék Formaa Bt. címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Formaa Bt.-nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. 

 Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Formaa Bt. visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Formaa Bt. által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Formaa Bt. jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Formaa Bt. a korábbi időpontot veszi figyelembe.  

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Formaa Bt., kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. 

 Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  

7.      JÓTÁLLÁS (GARANCIA), SZAVATOSSÁG 

 Termékeinkre az egyes termékleírásokban található időtartamnak megfelelő garanciát vállalunk. A garancia nem vonatkozik a termék természetes elhasználódására vagy szakszerűtlen használatára! 

Reklamáció esetén Formaa Bt. köteles haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül érdemi választ adni a panaszra / felmerült problémára, amely határidő viszont nem azonos a hiba szakértői véleményezésének idejével! A panaszkezelés nem tarthat 30 napnál hosszabb ideig, ha viszont letelik ez az időintervallum, és nem történt az ügyben érdemi előrelépés, akkor a Fogyasztót ugyanazok a jogok illetik meg, mint javíthatatlan hiba esetén. Ameddig a reklamált hiba megjavítható, Vásárlónak joga van a díjmentes javításra. Abban az esetben, ha a hiba nem elhárítható, a Vásárló igényelheti közös megegyezéssel a cserét,  vagy elállhat a szerződéstől, és visszaigényelheti a pénzt.

A Vásárló köteles az adott hibát a Formaa Bt. részére írásban reklamálni – a gyorsabb ügyintézés érdekében lehetőleg e-mailben (az info@dolcevitakonyha.hu címen). A reklamációnál szükséges a számla vagy a nyugta másolatás visszaküldeni, megadni a megrendelés számát, feltüntetni a termék pontos megnevezését, és a hibát pontos leírással meghatározni. Figyelem! Az olyan kifejezések és meghatározások mint pl. „rossz”, „hibás” vagy „nem működik” nem minősülnek pontos hibaleírásnak, és az ilyen jellegű reklamációkat sajnos nem áll módunkban figyelembe venni.

Minden garanciális bevizsgálásra visszaküldött terméknél fel kell tüntetni a következő adatokat:
-  Vásárló neve, címe, telefonszáma, e-mail címe
-  a visszaküldött termék megnevezése, mennyisége
-  a hibajelenség konkrét és részletes leírása
 

A szervizbe juttatás költsége a Vevőt terheli. A garanciális termékek ügyintézéséről időben értesítjük, az Önnek legmegfelelőbb módon.
A javított készüléket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére. 

 

7.1.       Szavatosság 

7.1.1. Kellékszavatosság 

A Vásárló a Formaa Bt. hibás teljesítése esetén a Formaa Bt.-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja. 

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 

 A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Formaa Bt. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Formaa Bt. költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

 A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Formaa Bt. adott okot. 

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Formaa Bt.-vel. 

 A Vásárló közvetlenül a Formaa Bt.-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Formaa Bt.-től vásárolta (pl. számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Formaa Bt. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Formaa Bt. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. 

7.1.2. Termékszavatosság 

 A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 6.1.1 pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.  

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 

 Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 

Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Formaa Bt.) szemben gyakorolhatja.

  A gyártó, forgalmazó (Formaa Bt.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

-          a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

-          a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-          a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

 A gyártónak, forgalmazónak (Formaa Bt.) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

7.2.       Jótállás  

Hibás teljesítés esetén a Formaa Bt. jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet [OÜI1] rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja. 

Jótállás esetén Vásárlót ugyanazon jogok illetik meg, mint az 6.1.1 pontban, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek. 

A Formaa Bt. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. 

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 6.1.1 és a 6.1.2 pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 A Formaa Bt. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek tekintetében a gyártó által biztosított és önként vállalt jótállást biztosít, melynek időtartama minden esetben a termék mellett feltüntetésre kerül.

 

7.3.       Hibás termék cseréje, szervizelése

Szervizre szoruló, garanciális termék esetén - amennyiben annak Magyarországon a garancialevélen feltüntetett márkaszervize létezik, kérjük Vásárlóinkat, hogy panaszukkal közvetlenül a márkaszervizhez forduljanak. Amennyiben ez nem elérhető, akkor a gyártó felé a Formaa Bt. közvetíti a panaszt. 
A termék szervizbe való eljuttatásának költségei minden esetben a Vásárlót terhelik. 

 

Szavatossági és jótállási igények érvényesítése 

Szavatossági és jótállási igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:

Név: Formaa Bt.

Cím: 1093 Budapest, Közraktár u. 20/a 3/8

E-mail: info[kukac]dolcevitakonyha.hu

  

8.      PANASZKEZELÉS 

8.1.       Panaszügyintézés helye 

A Vásárló a termékkel vagy a Formaa Bt. tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: 

Név: Formaa Bt.

Levelezési cím: 1093 Budapest, Lónyay utca 41.      

Telefon:  +36-1-210-3952, +36-20-43-88-708                   

E-mail: info[kukac]dolcevitakonyha.hu          

8.2.       Panaszügyintézés módja  

8.2.1. A Formaa Bt. a termékkel vagy a Formaa Bt. tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 7.1.  pont szerinti elérhetőségeken történt előterjesztését követően legkésőbb 30 napon belül – melybe a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaszüneti napok ideje nem számít be – írásban érdemben válaszol a Vásárló kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

 8.2.2. Szóban közölt panaszt a Formaa Bt. azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja, feltéve hogy a panasz jellege engedi. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Formaa Bt. a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az előző pontban foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.  

8.3.       Panaszügyintézés ideje  

8.3.1. A Formaa Bt. a Vásárló által előterjesztett kifogásokat a 7.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 10:00-17:00 között fogadja. 

8.4.       Egyéb jogérvényesítési lehetőségek  

8.4.1. Amennyiben a Formaa Bt. és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Formaa Bt.- vel való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára: 

-       Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

-       Békéltető testület eljárásának kezdeményezése 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu  

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. 

 

9.      FELELŐSSÉGVÁLLALÁS  

Internetes Áruházunkban található információk alapján vásárolt termékek felhasználása a Vásárló felelőssége. Nem vállalunk felelősséget a nem rendeltetés szerinti felhasználásból származó semmiféle veszteségért, vagy kárért.

  

10.      SZERZŐI JOGOK 

 Az oldalainkon található képek (borítóképek) többsége a gyártóktól származik, de nem minden esetben tökéletesen azonos a forgalomba került termék képével. Amennyiben a gyártó nem biztosított a termékhez képet, úgy azt saját erőből állítottuk elő.

A képek mintának tekintendők, az eltérésekért semmilyen felelősséget nem vállalunk, de törekszünk rá, hogy a termékképek lehetőség szerint a valóságot tükrözzék.

Amennyiben kép nélküli terméket talál, kérjük, jelezze az info@dolcevitakonyha.hu címen. 

A Formaa Bt. jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2014. 05.05]

Jelen ÁSZF letölthető ITT

 

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

ÁSZF
Elállási nyilatkozat